حکاکی روی کاغذ استیل مات 2B و شماره 4

حکاکی روی کاغذ استیل مات 2B و شماره 4


ورق های فولادی صیقلی یکی از محصولات فولادی است که معمولاً برای مصارف صنعتی استفاده می شود. این ورق ها به دلیل استفاده از آلیاژ فولاد ضد زنگ خواص بسیار مطلوبی دارند. از جمله این خواص می توان به مقاومت در برابر خوردگی، جوش پذیری، استحکام بالا و ... اشاره کرد. در این مقاله به بررسی ورق های فولادی پولیش می پردازیم و سپس به تفاوت های انواع ورق های فولادی پولیش می پردازیم.

ورق فولادی مات مهفا چیست؟

در تعریف کامل کاغذ مات محصولی است که بر روی غلتک های سرد و گرم تولید می شود که به خوبی برس نخورده و با برس براق پوشانده نمی شود. کاغذ مات ظاهری سبک یا مات دارد و برای کاربردهای مختلف مناسب است. اما برخی از ورق های فلزی به دلیل پرداخت و سطحی خاص ظاهری مات و زیبا دارند و انتخاب خوبی برای تزیین می باشند. ورق های مات از درجات مختلف فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. گریدهایی مانند فولاد 304، 316، 430 و غیره. از جمله گریدهایی است که برای ساخت کاغذهای مات استفاده می شود. همچنین ورق فلزی ویژگی های سطحی متفاوتی دارد که در این مقاله به بررسی 2B و No. 4 پولیش و تفاوت آنها.

ورق فولادی روشن

برخلاف ورق های فلزی مات، ورق های فلزی صیقلی وجود دارند که سطحی براق و براق دارند. تفاوت بین ورق های مات و براق در کاربرد آنها منعکس می شود. ورق فولادی صیقلی برای مقاصد تزئینی یا به عنوان پوشش سطحی که مقاومت در برابر خوردگی را بهبود می بخشد استفاده می شود. ردپای ورقه های فلزی براق را می توان در کارخانه های فرآوری مواد غذایی، کابینت های کابین و سازه های داخلی مشاهده کرد. در این مقاله به بررسی ورق مات می پردازیم بنابراین از توضیح بیشتر در مورد ورق فلزی براق خودداری می کنیم.

خواص فولاد

قبل از بررسی ورق فلزی مات، بهتر است با کیفیت فولاد ضد زنگ آشنا شوید. فولاد فلزی است که عناصر آلیاژی اصلی آن کروم، کربن، نیکل و مولیبدن است. تمام این ترکیبات طلا خواص فلز را بهبود می بخشد و آن را برای ساخت و تولید کاغذ مات مناسب می کند.

یکی از ویژگی های ورق فولادی مات مقاومت خوب آن در برابر خوردگی است. همچنین جوش پذیری و تغییر شکل پذیری از ویژگی های مهم ورق مات است. مقاومت در برابر خوردگی در فولاد ناشی از محتوای کروم (حداقل 10.5٪) در ساختار آن است. کروم با تشکیل یک لایه غیر اکسید کننده و مقاوم در برابر خوردگی از این ترکیبات در برابر انواع خوردگی و عوامل شیمیایی محافظت می کند.

کاربرد ورق فولادی مات

صفحه مات در تولید مواد شیمیایی، دارویی، سیلندر، تجهیزات تبرید و تجهیزات فاضلاب و غیره استفاده می شود. کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف به دلیل ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی، نسبت استحکام به وزن بالا و سازگاری با فرآیندهای ساخت مانند جوش پذیری آن است.

ورق فولادی تیره 2B

ورق استیل مات 2B یک پارچه نورد سرد و آنیل شده است. ورق فولادی مات 2B از روی سطح تقریباً مات است و رنگ آن خاکستری است. ورق فولادی مات 2B دارای زبری سطحی بین 0.5 تا 0.1 میکرومتر است. این ورق بسیار جاذب است. علاوه بر این، استحکام و شکل پذیری فولاد 2B بسیار عالی است و به همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده در پروژه های ساختمانی محسوب می شود. علاوه بر این، ورق های مات 2B را می توان ارزان ترین فولاد سرد در نظر گرفت.

کاربرد ورق فولادی مات 2B را می توان در ساخت تجهیزات صنایع غذایی، مخازن مایعات، تجهیزات پخت و تجهیزات تولید دارویی و صنعتی یافت.

کاغذ استیل مات شماره 4

ورق فولادی برس خورده شماره 4 نسبت به ورق فولادی برس خورده 2B ظاهر درخشان و براق تری دارد. عملیات بازپخت روشن بر روی این ورق انجام می شود. آنیل روشن فرآیندی است که در آن هیچ اکسیدی بر روی سطح ورق فولادی تشکیل نمی‌شود و شکل‌پذیری و خواص مکانیکی آن بهبود می‌یابد. پس از فرآیند آنیلینگ روشن، نیازی به اسید شویی و شستشوی سطح ورق نیست.

ورق استیل مات شماره 4 به دلیل سطح براق تر و زیباتر نسبت به ورق فولادی 2B می تواند برای مصارف تزئینی بیشتری استفاده شود. از این برگ در ساخت وسایل و مبلمان آشپزخانه استفاده می شود. ورق فولادی مات شماره 4 می تواند مقاومت سایشی بهتری نسبت به سایر سطوح دیگر داشته باشد. همچنین مقاومت در برابر خوردگی بهتری در برابر مواد شیمیایی و کلریدها دارد. با توجه به این ویژگی ها می توان از ورق فولادی مات شماره 4 در ساخت ابزار دقیق و تجهیزات پزشکی استفاده کرد.

قسمت بالای صفحه فولادی مات شماره 4 به دلیل کاهش تخلخل سطح در مقایسه با سطوح دیگر مانند خراشیده یا شیشه تمیز نگه داشتن آسان تر است. دلیل استفاده از آن در تعمیر قطعات فلزی و لوازم جانبی با این کیفیت است.

تفاوت بین ورق فولاد ضد زنگ 2B و شماره

پرداخت 2B یک روکش روشن نورد سرد برای تولید مواد تصفیه شده با سطح صاف و قابل کار است.

نه 4 فولاد مات به صورت سرد درمان می شود، سپس با یک برس و حرارت مخصوص درمان می شود. در نهایت با استفاده از ساینده نهایی سطحی یکنواخت و با کیفیت ایجاد می شود.

لاک 2B دارای سطحی براق و بازتابنده است که اغلب در کاربردهای تزئینی استفاده می شود.

لاک ناخن شماره 4 دارای سطحی مات با زبری سطح است که به میزان پرداخت بستگی دارد که اغلب در کاربردهای صنعتی استفاده می شود. دارای بافت نسبتا خشن و سطحی غیر بازتابنده است.

آخرین کلمه

ورق فولادی به دلیل دوام، استحکام و تنوع ظاهری کاربرد فراوانی در پروژه های ساختمانی دارد. هنگام انتخاب یک سطح برای ورق فولادی، مانند درجه 2B یا شماره 4، ظاهر کلی نهایی ساختار تعیین می کند که آیا می خواهید آن را براق یا کمتر براق کنید. در هر صورت استحکام و مقاومت در برابر خوردگی از ویژگی های رایج صفحات فولادی است. بنابراین در نهایت انتخاب کیفیت سطح ورق به سلیقه شخصی کارفرمای پروژه بستگی دارد.




|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : وبمستران
تاریخ : جمعه 3 آذر 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: